2021.06.21

Glad midsommar!

Så äntligen står vi åter inför sommaren med sol, bad och röda bär. Vi hoppas såklart att ni alla får möjligheten att njuta av det vackra vädret och umgås med nära och kära.

Det ”nya normala” blir allt mindre nytt och vi har anpassat oss väl både privat och i arbetslivet. Detta märks inte minst på att våra kunder under våren sakta men säkert fått förnyad tillförlit till den ekonomiska utvecklingen och kunnat återuppta eller påbörja nya projekt.  Vi är glada att se att många av våra kunders verksamheter börjat komma tillbaka till ett normalt tempo igen och vi är tacksamma över fortsatt visat förtroende. För er som passar på att avsluta ytterligare affärer över sommaren är IT-advokaterna som vanligt fortsatt tillgängliga.

Sist men inte minst vill vi önska en riktigt trevlig sommar med ett tips på en smarrig jordgubbstiramisu att ta med till midsommarbordet (recept nedan).

Fortsätt vara rädda om varandra och håll avstånd i midsommarringen!

Jordgubbstiramisu

• 5 dl vispgrädde
  • 500 g mascarpone
  • 1 dl strösocker
  • 1 krm vaniljpulver
  • finrivet skal från 1 citron
  • 1/2 dl färskpressad citronsaft
  • 2 liter färska jordgubbar
  • 2 dl koncentrerad flädersaft
  • 200 g savoiardikex
  • citronmeliss och florsocker att dekorera med

(Recept och bild från mykitchenstories.se)

Gör såhär:

Vispa grädden till mjuka toppar med elvisp i en bunke. Vispa i en annan bunke ihop mascarpone, strösocker, vanilpulver samt citronskal och -saft med en elvisp. Vänd med en slickepott försiktigt er grädden i mascarponeblandningen till en fluffig och krämig smet.

Ansa och skiva jordgubbarna (spara några hela jordgubbar till dekoration).
Häll flädersaften i en djup tallrik. Doppa varje kex (den sockrade sidan) i saften i några sekunder.

Varva saftdoppade kex, mascarponekräm och jordgubbar i en glasskål. Garnera generöst med jordgubbar, citronmelissblad och florsocker. Vill du förbereda jordgubbstiramisun någon dag i förväg väntar du med garneringen tills det är dags att servera.